Promovisan spot o Užicu, Šarganska osmica i Mećavnik zadovoljni letnjom sezonom

U turističko-muzejskom kompleksu Šarganska osmica u Mokroj Gori Turistička organizacija Užica je turističkim radnicima i medijima prezentovala spot „Užice okom umetnika“.

 

– Užice je kao grad prepoznat kao grad umetnosti i kao grad koji širokog srca prima svakog gosta, a isto tako oni koji posete naš grad i kada odu ponesu delić atmosfere i svih prirodnih lepota u svom srcu. Umetnost je nešto što odlikuje ovaj grad, ali takođe mi u tiruzmu kreiramo delić onoga što je prikazano u spotu.

Ove godine nam je cilj digitalni marketing i s obzirom da nema sajmova u tom obimu na kojima bismo promovisali spot, mi smo se odlučili da ga vama prezentujemo – rekla je direktorka TO Užice Danijela Đorđević Arsić i dodala da su krajem prošle godine sa velikim entuzijazmom ušli u ovaj projekat snimanja spota, ali zbog korona virusa sve je bilo nekako stalo.

Ipak tim sastavljen od užičkih umetnika, ljudi iz turističke organizacije i spoljnih saradnika, projekat je uspešno završen.

Vahidin Prelić, užički glumac, u ovom spotu je režiser, scenarista i učesnik.

– Posle 8 meseci uspeli smo da završimo ovaj projekat. Cilj nam je da domaćim i stranim turistima približimo Užice iznutra, onako kako su ga umetnici u spotu, koji već žive tu, osetili – rekao je Prelić.

On je objasnio da su prvo rađeni intervjui sa umetnicima o tome šta ih zanima i privlači u Užicu i iz toga izvukli najbolje rečenice, a zatim se krenulo u snimanje određenih lokacija u Užicu i van njega.

Direktor fotografije u ovom kratkom filmu je Marko Kostić, muziku je radio DJ QB i Votchik, a od umetnika učestvuju: Vahidin Prelić, Aleksandar Dimitrijević, Sofija Bunardzić, Branko Kujundzić, Marijana Ćurčić, a produkcija je radila Andrijana Simović PR Inat. Spot se nalazi na You Tube kanalu: https://www.youtube.com/watch?v=eHJ4o0kKv0w&feature=youtu.be

U ŠARGANSKOJ OSMICI ZADOVOLJNI

Na promociji spota bili su i predstavnici Šarganske osmice i turističkog naselja Mećavnik.

Šarganska osmica je najatraktivniji turističko-muzejski kompleks u Evropi među prugama uskog koloseka. Ona je remek delo svetskog industrijskog nasleđa. Danas se uz nostalgičan pisak parnjače oživljava duh prošlih vremena.

Nebojša Mladenović, glavni koordinator za turizam i ugostiteljstvo muzejsko-turističkog kompleksa Šarganska osmica rekao je da su tokom ovog perioda epidemije korona virusa ispoštovali sve mere Kriznog štaba Vlade Srbije. Nisu radili od marta do 11. maja ove godine, a potom su uz poštovanje svih mera počeli sa radom – voz je počeo da se saobraća, počeli su da rade dva restorani i turistički smeštaj.

– Kada smo 11. maja počeli ponovo da radimo sve smo dezinfikovalo, postavili dezobarijere, u restoranima napravili raspon između gostiju, sve u skladu sa merama Kriznog štaba Vlade Srbije. Među prvima smo uradili eleborat sa fotografijama, koji stoji na recepciji i svaki gost može da ga vidi – rekao je Mladenović.

U Šarganskoj osmici su prezadovoljni brojem noćenja s obzirom na situaciju.

– U avgustu smo imali za oko 5 posto više noćenja nego u avgustu prošle godine, u julu je bilo za oko 15 posto manje nego prošle godine, dok je u septembru broj noćenja skoro na istom nivou. Najviše je bilo domaćih gostiju. Prethodnih godina trend je bio da imamo oko 80 posto stranih gostiju, a ove godine ih je bilo vrlo malo – rekao je Mladenović.

Ove godine vožnja Šarganskom osmicom je bila ograničena sa brojem putnika. Vozilo se do 80 putnika po tri ture dnevno, a za jedan vikend morali su da uvedu još dve vanredne linije.

 

– Sezona je pri kraju, ali voz se i dalje saobraća sa dva polaska i to u 10.30 i 13.30 časova, a ako bude veliki broj zainteresovanih moguć je polazak i u 16.10 časova. Sezona traje do 10. oktobra, ali ako bude još lepog vremena produžićemo sezonu. U planu nam je da nemamo prekide, nego da cele godine voz ide bar jednom dnevno. Ovo je zaista jedinstvena pruga na relaciji Mokra Gora- Šargan – Vitasi – Mokra Gora, gde se staje na 5 vidikovaca. Ove godine nismo vozili za Višegrad zbog epidemije – dodao je Mladenović.

U MEĆAVNIKU 2.000 NOĆENJA VIŠE

Bojana Tošić, koja radi na mestu prodaje turističkih kapaciteta smeštajnih jedinica u turističkom naselju Mećavnik u Mokroj Gori, kaže da su prezadovoljni letnjom sezonu, iako nisu očekivali takav uspeh.

– Mećavnik je bio zatvoren od 17. marta do 15. maja, kako su nalagale mere Vlade Srbije, a po istim merama smo nastavili da radimo. Nismo očekivali da će nam letnja sezona biti ovakva, odnosno da ćemo biti u plusu. U ovoj sezoni smo imali za 2.000 noćenja više nego prošle godine u istom periodu, a to znači da su domaći turisti konačno došlli kod nas. Najvažnije je da smo stekli goste koji će se ponovo vratiti. Stranih turista je bilo ispod 10 posto. Praktično korona je naterala domaće turiste da upoznaju Srbiju i Mećavnik – rekla je Bojana Tošić.

S obzirom da je Mećavnik mesto brojnih kulturnih dešavanja zbog epidemije nisu održani Boljšoj festival, ni Pozorišni festival. Bojana kaže da još ne zna kada će i kako biti održan poznati Filmsko-muzički festival Kustendorf, zbog situacije sa epidemijom. Ipak, dodala je ona, plan im je da se u zimskoj sezoni akcenat stave na skijalište na Iveru, za koji kaže da ima veliki potencijal da bude jedno od najboljih skijališta u Srbiji.

Većnica za ekologiju i turizam u gradu Užice Nada Jovičić rekla je da Grad podržava napore TO Užice, kao i projekte koji su do sada realizovani ili tek treba da se realizuju kao što su rekonstrukcija Potpećke pećine i užičkog Starog grada, i pravljenje replike Neolitskog naselja u kanjonu reke Đetinje, ali i da daje podršku projektima na drugim turističkim destinacijama grada Užica.

Autor LZS

Leave a Comment