Sporazum o digitalizaciji turističke ponude Srbije

Potpredsednica Vlade i ministarka kulture i informisanja Maja Gojković i ministarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić potpisale su u Palati Srbija Sporazum o obrazovanju Zajedničkog tela za realizaciju aktivnosti u oblasti digitalizacije turističke ponude Republike Srbije.

Gojković je istakla da je kultura jedna od važnih „fabrika“ Republike Srbije koja pored svoje lepote i svojih sadžaja može da donese i doprinese značajno i ekonomiji naše države.

– Zadatak Ministarstva će biti da proizvodi multimedijalne i digitalne sadržaje u oblastima kulturnog nasleđa, savremenog stvaralaštva i svega onoga šta može da pospeši turističku ponudu Republike Srbije i da, na savremeni digitalni način, uhvatimo korak sa svetom i ojačamo kulturni turizam kao posebnu i važnu oblast turizma kao privredne grade – rekla je Gojković.

Ministarka kulture je napomenula da danas, u 21. veku, ne postoji čovek i ne postoji porodica koja svoj godišnji odmor ili svoje slobodne trenutke ne planira i pre svega ne iskoristi neko sredstvo koje mu je pri ruci i jednim klikom se ne informiše o svakoj destinaciji za koju se interesuje, kakvu turističku ponudu može da očekuje, ali i da sazna i vidi kakvi kulturni sadržaji postoje u svetu, koji su to važni kulturno-istorijski spomenici jedne države, jednog grada, jednog dela Republike Srbije, šta može da vidi da očekuje.

– Tako da mislim da je ovo izuzetno važan Sporazum – ocenila je ministarka kulture i informisanja.

Gojković je podsetila da Ministarstvo kulture i informisanja već uveliko ima praksu u pravljenju multimedijalnih sadržaja.

– Mi smo pomogli i pravljenje 50 digitalnih turističih vodiča, ali već uveliko u doba korone radimo na platformi Google Srbija koja predstavlja kulturno blago naše države. Zato imamo puno uspeha i posetilaca koji se na taj način, možda po prvi put, uveravaju kako je Srbija u stvari zemlja kulture, da to može da bude naš brend ka inostranim turistima i način da uhvatimo korak sa državama kao što su Grčka, Italija koje smatraju da je kultura njihova “fabrika” – istakla je ministarka kulture i informisanja.

Ministarka Matić navela je da će formiranjem Zajedničkog tela dva ministarstva biti obezbeđeni tehničko tehnološki uslovi za digitalizaciju turističke ponude i dodala da je jedan od najvećih izazova određivanje prioriteta, budući da, na našu veliku sreću, Srbija čuva ogromno kulturno-istorijsko nasleđe.

– Na rutama “Transromanika”, “Put rimskih careva i dunavski put vina”, “Tvrđave na Dunavu”, “Spomeničko nasleđe Drugog svetskog rata”, kao i na destinaciji Zapadna Srbija mogu se izdvojiti više od 200 kulturno-turističkih atrakcija – podvukla je Matić i ocenila da će pored konkretnih proizvoda i benefita, digitalizacija imati i dodatnu nematerijalnu vrednost u pogledu razvoja i stvaralaštva koje se sve više bazira na digitalnim tehnologijama, ali i na negovanju kulture sećanja.

foto TO Uzice

Matić je podsetila da turizam nosi velike potencijale i dobrobit za ukupnu ekonomiju države i precizirala da je učestvovao sa 6,5 odsto u BDP-u, sa projektovanim rastom na čak 7,4 odsto za 2024. godinu.

Izvor: Ministarstvo kulture i informisanja

Leave a Comment