POČEO JPF, sala pozorišta puna do poslednjeg mesta. Predstava Rolerkoster ocenjena 4,6

Postavljanjem zastava Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Slovenije na zgradi Narodnog pozorišta u Užicu bio je znak da počinje Jugoslovenski pozorišni festival “Bez prevoda”, koji okuplja najbolje predstave iz regiona.

Mnogobrojnu publiku, koja je do poslednjeg mesta popunila salu užičkog pozorišta, pozdravila je gradonačelnica Užica dr Jelena Raković Radivojević, a prof. dr Radivoje Dinulović, predsedik žirija, otvorio je festival.

– Pozorište, pravo pozorište, jeste važno i tome svedočite vi, užička publika, koja kupuje ulaznice za sve festivalske predstave i pre nego što program Festivala bude objavljen, koja ispunjava ovu veliku salu do poslednjeg mesta, i to ne samo svojim telima. Zato jako volim užički Festival. Verujem u snagu pozorišta, značaj pozorišta i za čoveka i za društvo kojima pripadam, o kojima govorim i kojima se obraćam – naveo je dr Dinulović.

Ovogodišnji JPF se igra pod sloganom „Parče hleba, parče neba“. Takmičiće se sedam predstava narednih sedam dana, a prvo veče na daskama pozorišta bila je predstava „Rolekoster“ u izvođenju glumaca Ateljea 212 po tekstu Jelene Kajgo, a u režiji Milice Kralj. Nakon predstave publika je aplauzom više puta vraćala na bis glumačku ekipu predvođenu Darom Džokić.

Otvaranju festivala prethodila je izvođenje Gradskog hora hitova Quena, a kao i prethodnih godina u holu pozorišta, publika je mogla da pogleda izložbu fotografija sa predstava prethodnog Festivala iz objektiva fotografa Radovana Baje Vujovića.

Festivalsku zavesu 27. JPF podigla je predstava Ateljea 212 “Rolerkoster”, Jelene Kajgo, u režiji Milice Kralj.
“Ljubav… to je mnogo apstraktno.“ Svoj komad Jelena Kajgo definiše kao komediju.

– Rekla bih da je on zapravo neodoljivo duhovito napisana tragedija savremenog sveta. Taj savremeni svet prelama se i dešifruje kroz sukob dve generacije koje izgaraju u pokušaju da razumeju taj svet, da se u njemu snađu, da mu se prilagode – rekla je Kajgo.
Dramski svet koji kreira Jelena Kajgo i tematski krugovi kojima se bavi u dešifrovanju savremenog sveta i naše bliske budućnosti, za rezultat imaju jedan pravi emotivni rolerkoster. Taj vas rolerkoster voza kao pravi – nekad se smejete iz puke odbrane, a nekad vam se plače da ne biste vrištali.

– Ono što je neobično u ovom komadu, u odnosu na neku savremenu dramsku literaturu, je to što se ovde svi u suštini vole, i bivši momak, i bivša devojka, ali se samo ne razumeju dovoljno, i pokušavaju da se prilagode onome kuda ide svet. Neko bez mnogo razmišljanja želi da uplovi u taj svet, a neko kao što je mama se tome svetu opire, jer ga ne razume, jer ga se u suštini plaši, i opet nalazi neku toplinu, što je pomalo apsurdno, u nečemu što ne bi trebalo da ima u sebi išta u sebi toplo, a to je ta veštačka inteligencija, je malo apsurdno – rekla Milica Kralj, rediteljka predstave.

– Svi se pitamo, i mladi ljudi se pitaju, šta smo mi napravili sa ovim svetom, i šta ćemo tek napraviti. Ljudska civilizacija napreduje, i sada se pojavljuje nešto što je nama nepoznato, i ta tehnološka revolucija, i budućnost koja je ušla u život kroz ekrane. Sve je to čovek napravio, sve što mi živimo, i što znamo o našoj civilizaciji, i sada se tu još upliće i religija. Ovaj komad je neki bliski futurizam, tu se koprcaju ljudi koji u sebi imaju nešto ljudsko – istakla je glumica Dara Džokić.

Foto: JPF

Predstava je glasovima publike dobila ocenu 4,6.

Večeras će se Jugoslovensko dramsko pozorište Beograd predstaviti predstavom Čudo u Šarganu od Ljubomira Simovića u režiji Jagoša Markovića. Treća predstava je Eechmann u Jeruzalemu od Jerneja Lorencija u izvođenju Zagrebačkog kazališta mladih Zagreb u režiji Jerneja Lorencija. U petak, 4. novembra Narodno pozorište Užice predstaviće se publici predstavom Mesec (dana) na selu od I. Tugenjeva u režiji Milana Neškovića. Naredno veče Pozorište Prijedor izvešće predstavu “Jugoslavija, moja otadžbina” od Gorana Vojnovića, u režiji Marka Misirača. U nedelju glumci Gradskog pozorišta Podgorica izvešće predstavu Bez portfelja, Festival Barski ljetopis Stevan Koprivica, u režiji Branislava Mićunovića. Poslednje veče na repertoaru je predstava Rat i mir od L.N. Tolstoja u režiji Borisa Liješevića u izvođenju glumaca Narodnog pozorišta Beograd.

Autor: LZS, Narodno pozorište Užice JPF

Leave a Comment