Gastronomija Srbije u MICHELIN vodiču krajem godine: MICHELIN ZVEZDICE PRIVLAČE TURISTE

U kvalitet gastronomske ponude Srbije, Mišelinovi inspektori su se uverili u anonimnim posetama restoranima u kojima rade talentovani srpski kuvari koji su im, kako kažu, zagolicali čula.

– Sto dvadeset godina od kako je prvi put objavljen, misija vodiča MICHELIN ostala je ista: da prepoznaje najbolje kulinarske destinacije širom sveta. Beograd je mesto gde tradicija ide rame uz rame sa uzbudljivim mladim talentima spremnim da zablistaju. Njegova novootkrivena dinamičnost i značaj gastronomije za ljude rezultiraju obilnim obrocima, pripremljenim sa puno ljubavi, koje rado preporučujemo našim čitaocima – kaže Gvendal Poulenek, međunarodni direktor vodiča MICHELIN.

PHOTOGRAPH-BY-BOBBY-YIP—REUTERS.
PHOTOGRAPH-BY-BOBBY-YIP—REUTERS.

Dodaju da je Srbija poznata po vinogradarstvu, koje je zemlji omogućilo da razvije autohtone sorte grožđa, a njene ravnice i ustalasani brdoviti predeli nude pejzaže bogate i plodne zemlje koja donosi visokokvalitetne proizvode. Kao takva, hrana se urezala u svakodnevni život srpskog naroda, a ishrana van kuće je popularni vid zabave.

– Ovo je važno za pozicioniranje Srbije kao gastronomske destinacije, a bitno je i sa stanovišta turističkog prometa jer Mišelinove zvezdice i oznake mnogo znače za privlačenje visokoplatežnih stranih turista. Iskustva regiona, uključujući Hrvatsku i Sloveniju, to pokazuju. Sve ovo što sada radimo, je deo priprema za postkrizni, postkorona period, u kojem želimo da se naš turizam što pre oporavi od ove katastrofe koja je zadesila turizam u celom svetu – rekao je potpredsednik vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić.

Veliki broj restorana koji nude kvalitetne lokalne sastojke i autentična domaća jela skrenuli su pažnju ovog svetski poznatog vodiča na Srbiju kao turističku i gastronomsku destinaciju.

– Tako je došlo do partnerstva sa Turističkom organizacijom Srbije jer u našoj zemlji gastronomija zauzima posebno mesto u turističkoj ponudi. Kada govore o utiscima iz naše zemlje, turisti najčešće ističu upravo prirodu, kulturno-istorisjko nasleđe i gastronomiju. Zato ćemo sledeću godinu posvetiti tim aktivnostima – odmoru u prirodi i uživanju u ukusima Srbije, čiji je značaj potvrdio i dolazak Mišelina – kaže Marija Labović, v.d. direktorka Turisitčke organizacije Srbije. Partnerstvo TOS-a i Mišelina već je rezultiralo objavom vodiča Le Guide Vert Week&GO, što je posebno izdanje čuvenih turističkih Michelin vodiča koji se koncentrišu na kraće boravke u većim gradovima sveta, u ovom slučaju na Beograd uključujući i turističke informacije o Novom Sadu kao mogućem jednodnevnom izletu izvan prestonice. Srbija postaje deo Mišelin porodice.

Sa novim vodičem ulazimo u novu eru saradnje, po kojoj je Mišelin prepoznatljiv, a to je gastronomija. S obzirom na podatake relevantnih međunarodnih organizacija (UNWTO, World Food Travel Association i dr.) da čak 88,2% turista smatra gastronomiju glavnim elementom brenda jedne zemlje, Michelin sertifikacija restorana u Srbiji značajno poboljšava imidž naše zemlje kao turističke destinacije i podiže svest o destinaciji, utiče na podizanje kvaliteta usluge, naročito gastronomske, te privlačeći turiste utiče značajno na rast prihoda od turizma.

Autor LZS, Izvor TO Srbija

 

Leave a Comment